הובלה בינלאומית: הובלה אווירית לעומת ימית

אם המוצר חייב להיות מועבר אל יבשת אחרת, יש לך למעשה רק שתי אפשרויות, הובלה דרך האוקיינוס (להובלת הסחורות באניות) או הובלה אווירית (להובלת המוצרים במטוס) . שתי אפשרויות אלה נבדלות זו מזו במובנים רבים ובחירה ביניהן צריכה להסתמך על המצב. כדי לעזור לך בבחירה בין השתיים, להלן יתרונות וחסרונות של כל אחת מהאפשרויות.

הובלה בינלאומית אווירית

יתרונות

מהירות
טענת המפתח בביצוע הובלה בינלאומית דרך מטוס הייתה מאז ומתמיד מהירות המשלוח, באיזו מהירות השילוח האווירי לוקח את הסחורה מול כל אמצעי תחבורה אחר. בני האדם עדיין לא המציאו אמצעי שמעביר סחורות מהר יותר ממטוס. זו הסיבה מדוע משתמשים בתחבורה זו במצבים בהם מהירות היא המהות, כשהמטרה להגיע ליעד מהר ככל האפשר, כשהלקוחות חסרי סבלנות. דבר זה מיועד רק למוצרים מסוימים שאינם כבדי משקל.

בטיחות
נקודה מרכזית נוספת היא, שעם שילוח אווירי, הסחורה שלך תהיה בעלת הסיכון הנמוך ביותר להינזק או להיהרס בכל דרך. תמיד יש את הסיכון שהמטוס יתרסק, אבל סיכונים אלה הם בהחלט מינימליים. כאשר מדובר בטיפול, אחסון ואבטחת החבילה שלך, תקנות התעופה יעילות ביותר. ישנם כללים נוקשים המלווים את הטיפול בסחורות, ובגלל מהירות התחבורה, יש יתרון גדול בשילוח פריטים בעלי תוקף מוגבל.

חסרונות

עלויות
מהירות המשלוח והבטיחות של ההובלה האווירית לא באה ללא מחיר. זהו גם הסוג היקר ביותר של משלוח שאתה יכול לבחור. המהירות והבטיחות חשובים, אבל יש להיזהר שלא לחרוג מגבולות התקציב, כי אז אין רווח (יש טעם כשאתה מנסה למכור משהו). יש המגלגלים את העלויות הללו ללקוח, אבל זה קורה רק כאשר הם באמת רוצים לקבל את הסחורה מהר. כך או כך, כל סוחר בוחר באפשרות זו רק אם המהירות היא בעלת חשיבות חיונית.

קיבולת
זוהי אחת הסיבות העיקריות מדוע שילוח אווירי לא מנצח עדיין את התחרות שיכלה הייתה להיות לה בשוק התחבורה (ואחת הסיבות מדוע היא כל כך יקרה). זאת, היות וכמות המטען של מטוס קטן משמעותית מזה של ספינת מטען, ומשקל המטענים שמטוס יכול להכיל הוא מאוד קטן, מה שמקשה עליו למשוך אותם כמויות כמו הובלה ימית. אם כן, כל מקום על המטוס שווה הרבה כסף. לדוגמא, כאשר האייפד החדש הושק, מחירי ההובלה האווירית גדלו ב -20%, כי לא יכלו לשרת דרישה גבוהה כזאת בזמן קצר לכל העולם.
יתרונות

עלויות
בעוד השילוח האווירי יקר יותר במשחק הזה, השילוח הימי לוקח את הצד ההפוך בעניין העלות הנדרשת. זוהי אחת הדרכים הזולות להובלת סחורות ממקום אחד למשנהו, לכן הרבה חברות בוחרות בדרך זו. לא קשה למצוא מקום לאחסון דברים על ספינת מטען, הספינה מכילה לרוב הרבה מטענים אחרים, ולכן כאשר זו האופציה החסכונית ביותר למטענים שאינם מחייבים מהירות שיא. 

קיבולת
ספינות משא יכולות לשאת כמויות מסיביות של מטענים. הדבר הטוב ביותר הוא, שזה לא משנה מה הצורה או הגודל של המטענים שצריכים להיות מועברים. ספינות יכולות לשאת כל סוג של ציוד, מכונה כבד, מכוניות או כל דבר אחר מוצרים גדולים אחרים שעולה בראשכם. כמו כן, הם יכולים לאחסן הרבה מהם בבת אחת, כלומר במחירים תחרותיים הם גבוהים להעניק שירות במסגרת דרישות גדולות בקלות. זו תהיה אופציה נהדרת אם יש לך כמות גדולה של מוצרים שצריכים להישלח יחד.

חסרונות

אמינות
קימעונאי יגיד לך שאתה צריך לוודא שהלקוח יהיה מרוצה. אחד הגורמים אשר תורמים לשביעות רצון הלקוח הוא האם החברה המטפלת במשלוח אמינה. שההזמנה שהלקוח מצפה לה תגיע במועד שנקבע. עם זאת, באניות השטות על בסיס לוח זמנים שבועי, הסיכונים שמשהו ישתבש (והמשלוח יתעכב) הן גבוהות יותר מאשר שילוח אווירי. אמנם זה לא אומר כי החפצים יפגעו, אך שביעות רצון הלקוחות בוודאי תרד אם הוא (או היא) יצטרכו לסבול איחור במסירת המשלוח.

מהירות
ספינות הנן איטיות בצורה משמעותית בהשוואה למטוסים. יש להן הרבה מרחק לכסות וזה לוקח די הרבה זמן. בעוד מטוס יכול לספק את הסחורה בתוך יום או יומיים, בספינת משא בדרך כלל ייקח בין שבועיים לחודש (אם לא יהיו עיכובים). עם הטכנולוגיה המתקדמת כמה חברות ספנות בעולם מציעות כיום לספק את הסחורה תוך 10 ימים, אבל זה עדיין הרבה מתחת לרף של המטוס.
הדבר החשוב ביותר שיש לזכור לגבי בחירה בין המצבים הללו היא שהכל תלוי במצב. כאשר אתה צריך לבחור מהירות על פני העלות, אל תהסס לעשות זאת, אך יש לזכור כי זה צריך להיות רק במקרים שבהם תוכל להרוויח. עם זאת, כשאין צורך למהר, אתה יכול לבחור בקלות במשא ימי, כי היא תספק לך את הסחורה במחיר מופחת. אם מדובר במטענים כבדים, חומרי תעשייה או נוזלים, אין מה להתלבט – האופציה היחידה היא הובלה ימית.