הובלה ימית ויתרונות שילוח בינלאומי

הובלה ימית (או שילוח בינלאומי דרך הים) הוא האמצעי התחברתי הזול והיעיל ביותר למשלוחים כבדים. היא פועלת על מסלול טבעי ולכן לא דורשים השקעה כספית גדולה בבניית ותחזוקה של המסלול שלה למעט במקרה של התעלות. עלות הפעלת תחבורה ימית הוא גם לא יקרה. יש לו את יכולת הנשיאה הגדולה והוא מתאים ביותר עבור מובילות סחורות מגושמות על פני מרחקי ארוכים. היא מילאה תפקיד מאוד משמעותי בהבאת בחלקים שונים של העולם קרוב והוא חיוני לסחר חוץ.
תחבורת מים יכולה להיות דרך אוקיינוס , נהרות ותעלות.

יתרונות:

1. עלות נמוכה

לא דורשת עלות בנייה ותחזוקה. עלות תחבורה ימית היא נמוכה. לכן, זהו המצב הזול ביותר של התחבורה לביצוע סחורות ממקום אחד למשנהו.

2. קיבולת גדולה יותר

שילוח בינלאומי בים יכול לשאת כמויות גדולות יותר של מוצרים כבדים וגדולים כגון פחם, עץ וכו'...

3. שירות גמיש

שילוח זה מספק שירות גמיש יותר לדרישות הפרט.

4. בטיחות

הסיכונים של תאונות ותקלות, בצורה זו של תחבורה, הם מינימלים בהשוואה לכל צורה אחרת של תחבורה.

חסרונות:

1. איטי יחסית

מהירות תחבורה ימית הוא איטי ולכן במצב זה של תחבורה אינו מתאים לסחורות מהיום למחר.

3. אופי עונתי

באזורים מסוימים המים עלולים לקפוא בחורף או שמפלס מים בנהר יכול להיחלש במהלך הקיץ.

5. בירוקרטיה

להובלה זו נדרשים טפסים רבים (נמלים, מיסים) לכן לוקח זמן להניע סחורות ממקום אחד למשנהו וצריך מי שמכיר את כל הטפסים והדרישות (כמו חברה לשילוח ימי).


תחבורת האוקיינוס היא הכרחית עבור סחר חוץ. הוא הביא את החלקים שונים של העולם הקרוב ומאגד יחד את כל אומות העולם לתוך שוק עולמי אחד גדול. היא פועלת על מסלול טבעי, ואינה דורשת כל השקעה בבניית ותחזוקה של המסלול שלה. זהו, ללא ספק, במצב הזול של תחבורה. תחבורה זו כוללת משלוח חוף או שילוח בינלאומי.

משלוח חופי
משלוח חופי הוא אחד האמצעים החשובים ביותר בשילוח עבור חברות ספנות המובילות סחורות מחלק אחד למשנהו באותה ארץ. זהו מצב התחבורה הזול והמהיר ביותר המתאים לביצוע תנועה כבדה, מגושמת וזולה כמו פחם, עפרות ברזל, וכו' למקומות רחוקים. אבל היא יכולה לשמש רק באזורים מוגבלים.

שילוח בינלאומי
שילוח בינלאומי לחו"ל מורכב בעיקר מספינות שבדרך כלל הן לא מפליגות עד שיש להם מטען מלא, ומיכליות שתוכננו במיוחד כדי לשאת שמן, בנזין ונוזלים אחרים. יש להם קיבולת גדולה, רובם 2 עד 3 טונות של נפט.
יתרונות:

1. השילוח פועל על מסלול טבעי בים בשימוש ספינות. לפיכך, הוא אינו דורש השקעת הון עצומה בבנייה ותחזוקה של המסלול ולכן, זוהי הדרך התחבורתית הזולה ביותר.
2. יש לו יכולת נשיאה עצומה לעומת כל הובלה אחרת.
4. למרות "סכנות הים", יש פחות סיכון לנזק לסחורה לעומת דרכי תחבורה אחרים.
5. זוהי הדרך התחבורתית המתאימה היחידה לנשיאת מוצרים כבדים וגדולים למקומות רחוקים.
6. זה הכרחי לסחר חוץ.