ייבוא מלגזות וכלי רכב תפעוליים

אם תרצו להשיג כלי רכב תפעולי כלשהו למפעל או לעסק שלכם, ככל הנראה לא תהיה לכם בעיה לעשות זאת. למעשה המשימה תהיה קלה מאוד ויש מספר רב של משווקים, ביניהם רשמיים ולא רשמיים, שיכולים לספק לכם כל דגם אפשרי כולל שירות תיקונים ואחריות. כיצד מייבאים את כלי הרכב לארץ?

מה כולל ייבוא כלי רכב תפעוליים?

ייבוא כלי רכב תפעוליים, ובפרט מלגזות שהן כלי הרכב המפורסמים והמשומשים ביותר, היא תהליך ארוך שאינו פשוט. למרות שמדובר על כלי רכב שלא מיועדים לנסיעה בכביש, בסופו של דבר מדובר על כלי רכב שיכולים לעשות תאונה, להתקלקל, לזהם ולמעשה כלי רכב רגילים מן המניין. ומה ההשלכות של העובדה הזו? ההשלכה היא שיש צורך לעבור הליך בירוקרטי שקשור בקשר הדור לרישיון של משרד התחבורה. משרד התחבורה צריך לאשר את הייבוא כי רק כלי רכב תקינים לפי התקנים הכי מחמירים והמוכרים בעולם יוכלו להיכנס לשטחה של מדינת ישראל לכל שימוש כלשהו.

יבוא רשמי או יבוא מקביל?

למי שלא מכיר את עולם היבוא אולי שני המושגים האלו יישמעו מבלבלים מאוד ולעתים גם דומים לא כל הבדל ביניהם. האמת היא שיש ביניהם הבדלים ספורים אך משמעותיים ביותר, ולאו דווקא שיבואן רשמי הוא זה שמחזיק בכל היתרונות. יבואן רשמי הוא למעשה היבואן הראשי של החברה, כאשר יש חברות רבות שמייצרות מלגזות וכלי רכב תפעוליים בעולם כמו למשל דוסאן, טויוטה וכולה, ואלו מחפשות יבואנים שייצגו אותם במדינות מסוימות. אותו יבואן רשמי למעשה מהווה את הנציגות של החברה במדינה והוא זה שיש לו שירותים בלעדיים כמו תיקונים וכולה, והוא זה שאחראי עליהם.

האם כדאי לקנות מיבוא רשמי?

יבואן רשמי מחזיק ביתרון משמעותי והוא של חלפים מקוריים ואחריות ישירה מול היצרן בכל מה שיקרה לרכב התפעולי שלכם, ולכן רכישת כלי רכב תפעולי מיבואן רשמי נחשבת לפעולה יותר בטוחה. עם זאת חשוב לזכור כי יבואן מקביל יכול להציע מחירים משתלמים יותר ולעתים גם הוא יכול לכלול אחריות על הרכבים ולהציע חלפים מקוריים, ולכן חשוב לבדוק כל מקרה לגופו. בסופו של דבר בחירת מלגזות או כל כלי רכב תפעולי אחר, היא בחירה משמעותית וחשובה שצריכה להתבצע בשיקול דעת מעמיק, והשיקול האם לקנות מיבואן רשמי או מקביל או רק אחד מיני רבים. 

מה יש לבדוק כשמייבאים כלי רכב תפעולי?

יבוא כלי רכב תפעוליים לארץ זו משימה בירוקרטית מורכבת כמו שכבר הוזכר לעיל, ולמעשה יש צורך לבדוק את תקינות הרכב טרם הגעתו לארץ וגם לאחר הגעתו. יש לבצע בדיקות מקיפות של המנוע שול כל חלקיו כדי לוודא שבאותו הסטנדרט שהוא יוצר ונשלח, כך גם הגיעה לארץ. כך המדינה מבטיחה את השמירה על ביטחון אזרחיה גם כאשר אלו עולים על רכבים ומשתמשים בהם לפעולות מסובכות כמו הרמת מטענים וסחיבת ציוד כבד, ומניעת תאונות שיכולות להיות מסוכנות ביותר.

מי מייבא והאם אפשר לייבא באופן אישי?

יש מספר רב של חברות בארץ שמייבאות ומשווקות כלי רכב וחלפים רבים של החברות המובילות ביותר בעולם, כאשר יבוא אישי אינו נפוץ ולמעשה לא משתלם. יבוא אישי הוא תהליך בירוקרטי הרבה יותר מסובך ולמעשה הרבה יותר יקר, כאשר מוטב לקנות מיבואן שמקבל מחיר טוב יותר מהיצרן וכמובן יכול לעבוד מולו בכל הצינורות המקובלים וכך אתם יכולים לקבל אחריות מלאה ולא להתעסק בכל הסידורים והאישורים בעצמכם. באופן כללי יבוא אישי הוא תהליך מסובך אז על אחת כמה וכמה כשמדובר בכלי רכב, אפילו תפעולי.