מטרותיו העיקריות של שילוח בינלאומי

ישנן שתי מטרות עיקריות לביצוע שילוח בינלאומי: לצרכי ייבוא וייצוא ולמטרת רילוקיישן. שתי מטרות אלה הינן דומות ושונות. הדמיון ביניהן טמון בעיקר בכך, שבשתיהן יש צורך בהובלה של כמות גדולה של פריטים וההבדל העיקרי ביניהן הוא, ששילוח למטרת רילוקיישן נעשה באופן חד פעמי ואילו שילוח למטרת ייבוא וייצוא נעשה באופן קבוע ורב פעמי.

איך שולחים?

כעיקרון, שילוח בינלאומי יכול להתבצע בשלוש דרכים: הובלה ימית, הובלה אווירית והובלה יבשתית. אולם, כדי לבצע הובלה יבשתית, צריכה להיות דרך יבשתית פתוחה בין המדינות ולכן היא פחות רלוונטית. ההובלה האווירית והימית לעומת זאת, מתבצעות כל הזמן בין מדינות ויבשות בעולם ולכן על דרכים אלו נרחיב.

הובלה אווירית

ההובלה האווירית היא הדרך הנפוצה ביותר לשלוח דברים אל מעבר לים. בעיקר משום שהיא הדרך להובלת מכתבים וחבילות קטנות. למעשה, זוהי הדרך המהירה יותר לשילוח, אך היא גם יקרה יותר והיא לא מתאימה לכל סוגי המטענים ולכן לעתים עדיף ולעתים אין ברירה, אלא להשתמש בהובלה ימית.

הובלה ימית

הובלה ימית היא דרך שילוח נפוצה לכשעצמה בכל הנוגע לשילוח בינלאומי. הסיבות העיקריות לכך הן אלו הרשומות לעיל – העלויות הנמוכות והאפשרות לשלוח כל דבר. הכוונה היא לכך, שבניגוד לשילוח האווירי, בשילוח הימי ניתן לשלוח גם חומרים כימיים למיניהם לרבות תרופות, חפצים בעלי משקל או נפח גדול גדולים או צורה מיוחדת ולמעשה, כל מה שלא ניתן לשלוח דרך האוויר. החיסרון של השילוח הימי הוא הזמן הרב שלוקח למשלוח להגיע עד לייעדו, בהשוואה לדרך האווירית.

תכנון מקדים

בין אם אתם מתכננים לבצע הובלה בינלאומית למטרת רילוקיישן או למרות מסחר, חשוב לתכנן אותה היטב ומראש. אחד הדברים שחשוב לקחת בחשבון הוא עמיל מכס, שיוכל לבצע עבורכם את כל הפרוצדורות הביורוקרטיות הקשורות לשחרור הכבודה שלכם מהמכס. כמו כן, מומלץ לבחון מהי הדרך המתאימה ביותר לבצע את השילוח ובאילו נמלים כדאי להשתמש לשם כך הן במדינת המקור והן במדינת היעד.

פיצול מטען

לידיעתכם, לעתים כדאי לפצל את המטען בין שתי אפשרויות ההובלה כדי להוזיל עלויות או כדי לקבל את המשלוח בזמן. לדוגמה, אם אתם עושים רילוקיישן, ודאי יהיו חפצים שתזדקקו להם כבר בימים הראשונים ולכן כדאי לשלוח אותם באמצעות שילוח אווירי לעומת חפצים אחרים, אותם תוכלו לשלוח באמצעות שילוח ימי ולהוזיל כך את העלויות באופן משמעותי.

ליווי מקצועי

בכל תהליך של הובלה בינלאומית כדאי להיעזר בחברה עם אנשי מקצוע מיומנים ומנוסים בתחום. זאת, על מנת שתוכלו לתכנן את ההובלה עד לפרטיו הקטנים ביותר וכך להגדיל משמעותית את הסיכויים שההובלה תתבצע בדיוק כפי שתוכנן. כמו כן, מומלץ לבחור חברת שילוח, שתציע לכם גם ביטוח כבודה ושירות של עמיל מכס, על מנת שתוכלו לקבל את כל השירותים במקום אחד.