שילוח בינלאומי לאירופה

מהו שילוח בינלאומי, איך הוא מתבצע ובשביל מה צריך אותו בכלל? במאמר זה נעסוק בתשובות לשאלות אלו ונתמקד בעיקר בשילוח בינלאומי לאירופה וממנה.

קצת על שילוח בינלאומי

שילוח בינלאומי, שנקרא גם הובלה בינלאומית, הוא תחום רחב מאוד, שעוסק בכל מה שקשור להעברת מטען ממדינה אחת לאחרת על פני הגלובוס. כעקרון, ישנן שלוש דרכים להעברת מטען בין מדינות: דרך היבשה, דרך הים או דרך האוויר. היות שאנו עוסקים בנושא שילוח לאירופה, הרי ששילוח דרך היבשה לא רלוונטי, מפני שדרושה דרך יבשתית פתוחה לשם כך. אם כן, נרחיב על הדרך הימית ועל הדרך האווירית.

דרך האוויר


לשילוח דרך האוויר יש יתרון מאוד משמעותי על פני שילוח ימי: המטען יגיע הרבה יותר מהר, הרי מטוס הוא הרבה יותר מהיר מאשר ספינה! יחד עם זאת, העלויות הן בדרך כלל גבוהות יותר ולכן חשוב לבדוק את העלות אל מול התועלת כאשר בוחרים בהובלה אווירית. בנוסף, היות שלא מדובר על שילוח למדינה רחוקה כמו במקרה של משלוח לארצות הברית, הרי שגם שילוח דרך הים הוא קמר יחסית. דבר נוסף שחשוב לדעת לגבי הובלה אווירית הוא, שלהובלה אווירית יש תנאים מגבילים ולא את כל סוגי המטענים ניתן להעביר בדרך זו.

דרך הים

אחד היתרונות הגדולים של הובלה בינלאומית דרך הים הוא העלויות הנמוכות בהשוואה להובלה דרך האוויר. ככל שהמטען שלכם גדול יותר, כך ההפרש הכספי יהיה גדול יותר. בנוסף, כפי שצוין לעיל, יש סוגי מטענים, אותם לא ניתן להעביר דרך האוויר ולכן האפשרות היחידה שנותרת היא הובלה ימית. מדובר על מטענים כימיים כגון תרופות וכדומה, מטענים גדולים וכבדים במיוחד או בעלי צורה מיוחדת. כמו כן, במידה ואתם צריכים להוביל מטען רגיש, שדורש תנאי אחסון מיוחדים, הובלה דרך הים היא האופציה הטובה ביותר עבורכם.

בחירת הדרך

אם המטען שלכם עומד בקריטריונים של הובלה אווירית וגם של הובלה ימית, תוכלו לבחור את הדרך הרצויה לכם לפי הדחיפות או לפי העלויות. גם אם מדובר על הובלה חוזרת ונשנית כמו במקרה של ייבוא וייצוא, על כך נרחיב בהמשך, לעתים יש צורך לצמצם את העלויות או לחלופין, להקדים את הגעת המטען לייעדו.

מתי צריך להוביל לחו"ל?

בשנים האחרונות העולם הולך ונפתח עבורנו וכך יותר ויותר ישראלים יוצאים לשליחויות או עושים רילוקיישן למדינות שונות בכל רחבי העולם. במקרים אלו נדרשת העברה של תכולת דירה למדינת היעד ואז שילוח בינלאומי הוא נחוץ במיוחד. עוד תוצאה של השנים האחרונות היא האפשרות לייבא ולייצא בקלות ובמידה וגם אתם רוצים להיכנס לתחום של ייבוא או ייצוא, עליכם ללמוד את התחום של הובלה בינלאומית לעומק.

למה אירופה?

אירופה קרובה אלינו מבחינה גיאוגרפית, אבל לא פחות חשוב מכך – מבחינה תרבותית ואת זה ניתן להרגיש בכך שאנו משתתפים במסגרות איפאיות שונות כדוגמת האירוויזיון, היורוליג וכדומה. לכן חברות ישראליות רבות עושות עסקים עם מדינות שונות באירופה ושולחות נציגים ישראליים להתגורר ברחבי היבשת ולעבוד עבורן עם השותפים העסקיים החדשים שלהן ובנוסף, גם עסקי הייבוא והייצוא עם אירופה נמצאים בפריחה מתמדת ומביאים יותר ויותר אנשים לעסוק בתחום זה.

טיפ חשוב!

גם אם אתם לומדים את התחום של שילוח בינלאומי, אל תחשבו שאתם מומחים! אם כן, אם אתם זקוקים לשירות של הובלה בינלאומית בין אם מדובר על משלוח לארצות הברית, לאירופה או לכל יבשת אחרת, אל תחסכו ותפנו לליווי של אנשי מקצוע, שיוכלו ללוות אתכם לאורך כל התהליך ולייעץ לכם באופן מקצועי ואמין.